Wtorek, 11 maja 2021
Polska jest jedynym krajem spośród najważniejszych państw Unii Europejskiej, który nie posiada na swoim terytorium reaktorów jądrowych.
Czy Twoim zdaniem Polska powinna zbudować własną elektrownię atomową?
tak
nie
> oferta szkoleniowa > toruńskie spotkania dydaktyczne > 2015
Toruńskie Spotkania Dydaktyczne - tom XI

Toruńskie Spotkania Dydaktyczne - tom XI

Tradycja i nowoczesność w edukacji historycznej

Format: 172 x 237 mm
karta produktu 
program 
Opis książki:

Kolejny tom studiów z cyklu „Toruńskie Spotkania Dydaktyczne” poświęcony jest wyzwaniom współczesnej edukacji. Dzięki współpracy trzech instytucji: Polskiego Towarzystwa Historycznego, Instytutu Historii i Archiwistyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Ogólnopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Historii (działającego przy SOP Oświatowiec Toruń) udało się pozyskać autorów z różnych ośrodków naukowych w kraju i za granicą, a także praktyków z ośrodków metodycznych i różnych typów szkół.

Podjęli oni problematykę związaną z wdrażaniem nowych strategii, metod, środków i wynikającymi z tego procesu konsekwencjami. Oparte na koncepcjach konstruktywizmu, konektywizmu, neurodydaktyki nowe propozycje edukacyjne współistnieją z poglądami tradycyjnymi, niekiedy w symbiozie, niekiedy w konfrontacji. Dlatego wymagają ciągłego namysłu, refleksji, współpracy teoretyków i praktyków. Nauczyciel historii staje bowiem współcześnie nie tylko przed dylematem wyboru, ale i przed oceną nowych strategii, metod, mediów edukacyjnych, będąc często zdany jedynie na własną intuicję.

Wśród zagadnień, które poddano refleksji i dyskusji znalazły się koncepcje e-podręcznika, ewolucji tradycyjnych podręczników, cele edukacji historycznej czy miejsca kształcenia (szkoła, muzeum, archiwum, biblioteka, miejsca rekonstrukcji). Autorzy wskazali nie tylko na nowe obszary i rozwiązania dydaktyczne, ale podjęli także próbę ich oceny. Z doświadczeń praktyków wynika, iż niekiedy pod fasadą nowoczesności kryje się tradycja w jej konserwatywnej odsłonie, a pod nazwą tradycji spotkać możemy podejście nowatorskie.

W tomie znalazło się dwadzieścia sześć artykułów, w których autorzy analizują potencjał współczesnej teorii dydaktycznej, wskazują na nowe rozwiązania metodyczne, jak i odwołują się do konkretnych przypadków z praktyki szkolnej.

Część I „Wokół teorii historycznej i dydaktycznej” to rozważania o kondycji współczesnej dydaktyki w szerokim kontekście przemian w humanistyce. Znalazły się tu próby odpowiedzi na pytania o skuteczność wdrażania nowych technologii, o konsekwencje wprowadzania nowych strategii i metod.

Część II „Wokół praktyki edukacyjnej” to studia przypadków, analiza konkretnych rozwiązań dydaktycznych stosowanych w pracy szkoły, towarzystw kulturalnych i edukacyjnych.

Książka daje okazję do konfrontacji poglądów na temat tytułowej tradycji i nowoczesności w edukacji, prezentując opinie przedstawicieli różnych ośrodków, różnych tradycji badawczych, jak i różnych pokoleń.

 

 

Stanisław Roszak

Galeria:
Twój koszyk
0.00 zł
  • Bilingual geography 7 - workbook

    Cena detaliczna: 33.22 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 29.90 zł
    do koszyka
  • Bilingual geography 8 - workbook

    Cena detaliczna: 33.22 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 29.90 zł
    do koszyka
  • Dziś historia 1 - podręcznik dla klasy pierwszej szkoły branżowej I stopnia

    Cena detaliczna: 27.44 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 24.70 zł
    do koszyka
  • Dziś historia 2 - podręcznik dla klasy drugiej szkoły branżowej I stopnia

    Cena detaliczna: 28.56 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 25.70 zł
    do koszyka
geografiahistoria
Kalendarz szkoleń
« maj 2021 »
PnWtŚrCzPtSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Copyright © SOP Oświatowiec Toruń 2021