Sobota, 16 grudnia 2017
Regulamin
Twój koszyk
0.00 zł
  • Discovering history from the beginning of the 18th century to 1939 - part 2

    Cena detaliczna: 68.50 zł
    Rabat: 80%
    Nasza cena: 13.70 zł
    do koszyka
  • Poznajemy przeszłość - podręcznik dla szkoły ponadgimnazjalnej, zakres podstawowy

    Cena detaliczna: 32.50 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 29.25 zł
    do koszyka
  • Ziemia i ludzie - podręcznik dla szkoły ponadgimnazjalnej, zakres podstawowy

    Cena detaliczna: 31.50 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 28.35 zł
    do koszyka
  • Teraz historia - podręcznik dla szkoły ponadgimnazjalnej, zakres podstawowy

    Cena detaliczna: 28.00 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 25.20 zł
    do koszyka
  • Wiedza o społeczeństwie - podręcznik dla szkoły ponadgimnazjalnej, zakres podstawowy

    Cena detaliczna: 31.00 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 27.90 zł
    do koszyka
  • Teraz geografia - podręcznik dla szkoły ponadgimnazjalnej, zakres podstawowy

    Cena detaliczna: 26.50 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 23.85 zł
    do koszyka
  • Earth and people - podręcznik dla klas dwujęzycznych LO

    Cena detaliczna: 42.00 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 37.80 zł
    do koszyka
  • Exploring the past since 1918 - podręcznik historii dla klas dwujęzycznych LO

    Cena detaliczna: 53.00 zł
    Rabat: 10%
    Nasza cena: 47.70 zł
    do koszyka
  • Earth and people. Geography 1 - zeszyt zadań dla klas dwujęzycznych w gimnazjum

    Cena detaliczna: 33.22 zł
    Rabat: 9%
    Nasza cena: 29.90 zł
    do koszyka
> oferta szkoleniowa > centrum - geografia > cele i zadania

Cele i zadania

Ogólnopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Geografii w Toruniu  jest jednostką niepubliczną prowadzącą działalność szkoleniowo–metodyczną oraz wydawniczą skierowaną do nauczycieli geografii gimnazjum i szkół średnich. Jest to jedna z nielicznych tego typu jednostek w Polsce, która skupia się wyłącznie na problematyce nauczania geografii a ponadto jej zasięg jest ogólnopolski.

Celem nadrzędnym OCDNG jest podejmowanie działań na rzecz doskonalenia zawodowego nauczy-cieli geografii oraz współpraca z szeroko rozumianym środowiskiem nauczycielskim (w tym z  zakładami dydaktyki geografii wyższych uczelni) nad opracowaniem najbardziej efektywnych metod nauczania geografii.

Działalność szkoleniowo–metodyczna OCDNG obejmuje przede wszystkim organizację bezpłatnych warsztatów i  konferencji metodycznych prowadzonych przez doświadczonych edukatorów. Edukatorami OCDNG są w większości metodycy geografii (będący w większości czynnymi nauczycielami) a także pracownicy zakładów dydaktyki geografii wyższych uczelni.

Tematyka spotkań jest zawsze mocno związana z aktualnymi problemami, które nurtują środowisko nauczycieli geografii. Poza tym spotkania te są dla uczestników doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i  wątpliwości dotyczących procesu nauczania geografii. Podkreślić należy, że stosownie do wymagań reformy oświaty, tematyka warsztatów i  konferencji metodycznych nie ogranicza się tylko do przekazywania treści czysto geograficznych. W kręgu zainteresowań OCDNG znajdują się także zagadnienia związane z problematyką edukacji ekologicznej, europejskiej i regionalnej.
Uczestnikami spotkań są nie tylko nauczyciele geografii (delegowani przez dyrektora szkoły), ale również studenci geografii wyższych uczelni w Polsce.

Warsztaty i konferencje metodyczne odbywają się na terenie całego kraju i kończą się wydaniem zaś-wiadczeń o  ich ukończeniu. Uczestnictwo i  aktywny udział w tych spotkaniach stanowią ważny czynnik rozwoju zawodowego nauczycieli geografii. Potwierdzają to badania ankietowe przeprowadzone wśród nauczycieli geografii, którzy wysoko oceniają poziom mery-toryczny organizowanych warsztatów i  konferencji i  podkreślają praktyczną przydatność prezentowanych rozwiązań metodycznych w codziennej pracy z uczniem. Możliwość konfrontacji własnych pomysłów z opinią kolegów, wymiana informacji na temat aktualnych potrzeb i wymagań reformy oświaty niewątpliwie sprzyjają integracji środowiska geografów w Polsce. OCDNG jest swoistą platformą otwartą dla wszystkich nauczycieli geografii, którzy za jego pośrednictwem mogą publikować i upowszechniać najciekawsze pomysły metodyczne i dydaktyczne.

W latach 2001–2009 w warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez OCDNG uczestniczyło ponad 10 tysięcy nauczycieli geografii.

Od roku 2005 Centrum jest współorganizatorem corocznych anglojęzycznych konferencji i warsztatów metodycznych dla nauczycieli geografii w języku angielskim (pod patronatem Herodot Network).

W toruńskiej bazie szkoleniowej OCDNG stworzono optymalne warunki lokalowe do pracy warsztatowej. Znajdują się tu: sala konferencyjna na 55 miejsc, dwa pomieszczenia do pracy w grupach (warsztatowe) oraz zaplecze wyposażone w materiały metodyczne dla nauczycieli geografii.

Ponadto OCDNG opracowuje szeroką gamę opracowań metodycznych tworzących solidną pomoc dydaktyczną w pracy nauczyciela geografii. Są to przede wszystkim poradniki metodyczne, plany dydaktyczno-wynikowe, scenariusze lekcji, sprawdziany wiadomości, testy diagnozujące osiągnięcia ucznia, opracowania dotyczące aktywnych metod nauczania geografii i wiele, wiele innych. Należy wspomnieć, że dorobek OCDNG obejmuje także prace traktujące o edukacji ekologicznej, europejskiej i regionalnej.

Od początku swego istnienia OCDNG współpracuje z ważnymi środowiskami opiniotwórczymi z branży geograficznej w Polsce i w Europie, między innymi z:

  • Komisją Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego (wypracowywanie wspólnych stanowisk w ważnych kwestiach dotyczących nauczania geografii w dobie reformy)
  • Komitetem Głównym Olimpiady Geograficznej i Nautologicznej (aktywne uczestnictwo w organizacji kolejnych etapów olimpiady geograficznej)
  • Zakładami Dydaktyki Geografii wyższych uczelni w Polsce (publikacja i upowszechnianie opracowań z zakresu dydaktyki geografii, udział pracowników akademickich w warsztatach metodycznych w roli wykładowców)
  • zagranicznymi ośrodkami edukacji geograficznej (członkowstwo w europejskiej organizacji HERODOT Network).
     

Zapraszamy do współpracy!

Polska jest jedynym krajem spośród najważniejszych państw Unii Europejskiej, który nie posiada na swoim terytorium reaktorów jądrowych.
Czy Twoim zdaniem Polska powinna zbudować własną elektrownię atomową?
tak
nie
Copyright © SOP Oświatowiec Toruń 2017